Média

25.3.2016
Rusko uznalo SkyWay
https://www.interfax.ru/pressreleases/508949

2.6.2017
V Bělorusku testují autobusy, vznášející se nad zemí
https://www.sb.by/articles/v-belarusi-testiruyut-avtobusy-paryashchie-nad-zemley.html

9.8.2017
Po třech letech vyšetřování byl případ v Litvě uzavřen
https://ru.sputniknews.lt/society/20170809/3639718/genprokuratura-litvy-ne-smogla-dokazat-chto-skyway-moshenniki.html

15.8.2017
Na zemském povrchu je autům a vlakům těsno
https://www.sonar2050.org/publications/rano-ili-pozdno-my-zaselim-vtoroy-transportnyy-etaj/

17.8.2017
Proč se strunová doprava přesunula z Litvy do Běloruska?
https://lenta.ru/pressrelease/2017/08/17/skyway/

31.10.2017
Rakousko x Slovensko: Řešením je nadzemní !!! kolejová doprava
https://www.facebook.com/DanielKrajcerANO/videos/950187421813378/

3.11.2017
Rusko nepřetržitě projevuje aktivitu v Arktidě
https://www.sonar2050.org/publications/rossiya-proyavlyaetsya-aktivnost-v-arktike-postoyanno/

... v oblasti dopravních technologií jsou také dnes v Bělorusku zajímavé návrhy. Připomínám, že otázka dopravy je dnes na severu jednou z nezávažnějších. Mám na mysli takzvané dopravní systémy druhé úrovně - kolejnicové tratě vedené na estakádách. V EkoTechnoParku poblíž Minsku se nachází neobvyklý areál, v němž se nyní provozuje nová technologie strunové dopravy. Poprvé jsem se s touto technologií a jejím autorem setkal před 14 lety. A v uplynulých letech vývojáři vykonali obtížnou cestu z úrovně "to nemůže být" na úroveň "v tomto, zdá se, je skutečně odpověď na poptávku uživatelů." Tato technologie se objevila koncem osmdesátých let jako možná odpověď na problémy s rozvojem sibiřských a arktických ložisek, které jsou obtížně přístupné, a proto nesmírně drahé, aby se zapojily do ekonomického obratu.

Od té doby se akademik Anatolij Junický věcně zabývá touto otázkou a, pokud je mi známo, má vzrůstající zájem o svůj dopravní produkt, dokonce i od bývalých skeptiků, včetně představitelů ruských a běloruských orgánů. Připouštím, že právě estakádová doprava, která splňuje klíčové požadavky pro systém polární dopravy (jako bezpečnost, adaptabilita do každého počasí, vysoká životnost a ziskovost) je produktem, s nímž dnes Bělorusko může vstoupit prakticky do jakéhokoli velkého arktického projektu a mít úspěch.